Ik werk met perfectionistisch ingestelde kennisexperts aan wie veel eisen worden gesteld. Vaak en vooral door henzelf.
Vaak werken mijn klanten in de IT, techniek en Finance. Denk bijvoorbeeld aan software developers, technical engineers, projectleiders, financial controllers, SAP consultants en HR (e-)business partners.
Geregeld werken ze al vrij lang bij een en dezelfde werkgever (soms wel 10 jaar of nog langer). Ze hebben veel kennis en ervaring opgebouwd. Dit maakt ze 'allrounders' in hun vakgebied.
En komt er meer werk bij? Dan zetten mijn klanten nog een tandje erbij. Ze buffelen stug door, wat er ook gebeurt. Daar denken ze niet eens bij na. Dat doen ze gewoon. Omdat het nodig is.
Mijn klanten zijn dus perfectionistisch en hebben een groot verantwoordelijkheidsgevoel. En dat vinden ze soms best lastig.
Want ze hebben rust en tijd nodig voor focus en reflectie, zodat ze sterke resultaten kunnen neerzetten.
Maar wat nou als alles en iedereen aan je trekt? De waan van de dag je overprikkelt en opjaagt?
Dan lopen druk en spanning op, steeds meer. En wanneer dat gebeurt zetten mijn klanten dus zonder nadenken nóg een tandje extra bij.
Jammer genoeg vergeten ze daarbij om een tandje terug te schakelen als de ergste drukte voorbij is. Ze buffelen dus gewoon door, op dat nieuwe, nóg hogere niveau van spanning...
Zo raken ze gewend aan veel spanning in hun hoofd en lichaam. Elk nieuw, hogere niveau van spanning wordt voor hen een nieuw normaal.
Maar toch... het nieuwe normaal geeft ze wel klachten en dat zit ze dwars. Daar willen ze graag vanaf.
Herken jij jezelf in de omschrijving van mijn klanten? Dan kan het voor jou interessant zijn om je focus te gaan fiksen.
Je focus fiksen is namelijk voor veel klanten de eerste concrete stap om hun wendbaarheid bij werkstress te vergroten. Ik help je daar graag bij.
Op de pagina Fiks je Focus lees je wat ik daarmee bedoel. En wat je focus fiksen voor jou kan betekenen.
Fiks je Focus